2009

så, vad hände 2009?
januari: ja, vadfan hände? min syster föddes, bianca. jag typ började prata med julia. vi blev typ direkt bästa vänner, and we still are <3 hum ja... kommer inte ihåg. det var länge sen. jag träffade nog evelin första gången...
februari: träffade emelie för första gången. träffade även linda för första gången, och julia. jag och julia såg håkan hellström i partille, vilket var underbart.
mars: humhum. inget speciellt hände, tror jag. var nog inne i min "bd är bäst!!!!" period då...
april: åkte till göteborg under lovet, och hittade kärra, en slump sådär. och kärra... det var amazing där. kommer inte ihåg typ.
maj: hoppade mycket studsmatta och lyssnade konstant på paramore. mitt stora intresse för videos och redigering började uppta där också.
juni: sommarlovet startade med att jag åkte till karlstad för första gången och var med alva. har oförglömliga minnen där, som när jag visslade åt killarna där, och så visslade dom tillbaka vilket fick oss att asgarva och typ.. dö. <3 och sedan åkte vi hem till mig i lkpg, och firade midsommar, även det var awesome. och vi hittade våran stora kärlek för barbie-skivan... <3 jag och alva åkte till göteborg tillsammans, och var tillsammans typ hela tiden. vi gungade hela tiden typ. sen lämnade hon mig för grekland... fy. men jag var glad ändå för jag skulle på broder daniel forever galapremiär, och få se henrik och lars och theo och alla dom där, och köade för biljetter och hade kul. 
juli: i juli var det alltså bdf och vi köade glatt för våra liv jag och julia och hade allmänt jättekul. vi fick med oss simone som inte ville gå för hennes pappa skulle dit... hahah. träffade evelin och anna där också... och sen så såg vi på filmen, grät lite och torkade tårarna, och kramades. och sedan far iallafall jag hem. i juli... träffade jag simone ganska mycket tror jag... hon hade sina pannkakor och fasta sockerbitar... och mannen med hunden.... ahah. sen kom alva tillbaka, men stannade inte så länge jag ville och drog till turkiet (bitch) typ... var i italien också
augusti: jag kom tillbaka från italien och åkte till gbg igen. alva kom tillbaka från karlstad, och vi var glada för vi skulle på gbg-kalaset. vi gungade och hade kul som vanligt. och sen så peppade vi typ asmycket för markus och veronica. vi såg veronica maggio som vi tyckte var awesome.
dagen efter träffade vi jozefin för första gången och simone och julia och skulle se markus krunegård. vi såg först neverstore och något annat band jag inte kommer ihåg vad dom heter, till radion eller nått. sedan såg vi detektivbyrån och var glada, för dom är bra. och sedan marit bergman med flera, tog hennes ros då också. sedan såg vi markus, och var väldigt, väldigt, väldigt glada. han kom ner från scenen och höll i min hand ett tag och det var allmänt underbart. och efter det tvättade jag inte handen på ett långt tag (ew, ja haha). sedan började skolan och jag började sjätte klass. här någonstans bestämde jag att jag skulle färga mitt hår rött
september: håkan hellström närmade sig, men innan hade jag köpt både en hatt och färgat håret rött. jag var både glad och uppspelt för håkan. MEN den elfte (egentligen innan men jaja) blev jag nog mer lycklig än vad jag vart på länge. jag fick reda på att paramore skulle komma till sverige, stockholm och fick biljetter dit. anyway. den femtonde september inträffade min födelsedag, inget speciellt direkt. sedan var det skolläger, helt okej egentligen. var bara irriterad över att dom inte kunde hålla tyst när jag skulle sova, och läraren kom ofta in och sa att vi skulle hålla käft. uhm, sedan åkte jag till göteborg och köade tidigt med alva till håkan hellström. med emma och com, även julia och hannah. håkan var allmänt amazing och jag pratade en ful göteborgska efter det. hahaha, kommer ihåg hur törstig jag var också, och när jag spillde vatten på hannah... och alla kallade henne för hannah vattenkanna. åh <3 annars hände det inget, jag bara peppade och blev mer och mer kär i paramore, och mer och mer hyper för november
oktober: jag träffade veronica för första gången, och hade jättekul med henne, anna, alva och julia. och jag fick utegångsförbud. men dom kom till mig som tur var och jag var glad. sen åkte verran hem, och alva och jag spenderade tid tillsammans och var allmänt flummiga när vi kollade på hot girls icecream fight och twilight och hm the movie <3 och våran sprutgrädde. men jag fick tillslut gå ut lite sådär, med alva och köpa kalla pannkakor som vi åt sedan, där vi även gjorde en låt: that's what you get when your milk is yellow, whoaaaa. hahaha. fick även åka hem till alva och hämta godis och sånt när alva skulle sova hos mig. och vi träffade på den gravida kvinnan och hennes kille/man som pratade om fåglar som flugit in i rutor med oss.. HAHAHA
november: hela november var jag så otroligt glad hela jävla tiden, inget kunde förstöra min lycka. och jag var så glad över att få se världens bästa band. så ja, tiden då jag åkte till sthlm kom och jag åkte, var så jävla hyper och lite död sådär kvällen innan. dagen efter var jag så jäkla glad och ghuidshguigsd. mycket skratt. och på kvällen...  äsch. ingen ide att jag snackar om det, gör mig bara emo. men jag var lyckligast i världen iallafall.
december: hela december var rätt... deprimerande. jag saknade paramore så himla mycket och sånt. jag hittade min stora kärlek you me at six, och hm ja. hittade även fanfics, och spenderade massa dagar på att bara läsa och läsa. sedan åkte jag till gbg, träffade alva och var glad igen. julafton, inget speciellt typ. nyårsafton, detsamma. massa jobbiga ungar som klättrade på mig och sånt.
och nu är det första januari. har höga förväntningar (vissa av dom kanske tyvärr inte händer...), att se paramore igen, åka till england, se kent två gånger, se markus, alva kommer... osv. hoppas även på att se ym@6 igen, och hoppas även nfg och syg kommer till sverige. det var mitt år, det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0