känn ingen sorg för mig göteborg

långt inlägg, du har blivit varnad!
7 augusti: kom till göteborg till alva, hon var sen men ändå. och så åkte vi hem till henne och sedan färgade vi hår, hennes blev bra men mitt failade stort, det var fortfarande rött efter färgningen. SIGH.
8 augusti: såg eclipse. skrattade på ställen som egentligen inte var roliga och alla stirrade på oss som att vi var dumma i huvudet. som när man får se victorias huvud ligga enskilt från kroppen och stelnat, då bröt vi ut i asgarv. haha så jävla lame!
9 augusti: köpte jeans och färgade mitt hår blondt först, det failade det också (nej jag skyller inte på dig alva), jävla röda hår, och sedan rött. är asrött nu.
10 augusti: vi köade vid götaplatsen från... 11(?) till timo räisänen. vid tolv tror jag det var kom våra nya kö-kompisar och sedan dess har vi köat med dom under hela gbg kalaset. men aa. vi såg josé gonzalés också men jag hade ont i magen så jag satt hela tiden. när det var timo hade jag jätteont i magen också och fick bort lite av all känsla och spändhet jag hade inför timo. men det var bra ändå. efter det träffade vi alvas mamma och moster och alva blev asrädd för moster tina tog tag i hennes väska och skrämde livet ur henne hahahha. men aa dom sa att dom hade sett oss på storbildstvn. FML :( vi träffade lite annat folk på vägen till spårisen också men aa.
11 augusti: vi åkte till alvas mammas nya lägenhet och var där hela dagen. åt thai mat och typ inredde alvas rum!
12 augusti: vi kom till storans parkering vid nio men vi fick tydligen inte köa förrän vid elva (vad i helvete liksom) så mm. men aa vid fyra kom timo igen och det var underbart för jag hade inte ont i magen den här gången och det var också p3 sommarsession! och om ni har sett bilder på mig från p3... jag vet, jag ser förjävlig ut, jag kan inte posa. men aa jag fick ett timo setlist av självaste kitty jutbring (I WATCHED BOBSTER BECAUSE OF YOU!!!!) så jag blev rätt lycklig. efteråt fick vi träffa timo också och ta kort hihi. växlade några ord med honom och hans keybordist hans efter spelningen, jag köpte en väska av hans och han frågade "är det rätt?" när han gav mig pengar, då sa jag att jag inte visste, då sa han "läser ni inte matte i skolan nu för tiden?" och då skrattade vi. haha! :D underbar underbar dag! just det, höll på att glömma. efter timo stack vi till götaplatsen - men innan träffade vi alvas mamma en snabbis. men ja, götaplatsen. någon orkester spelade när vi kom, och vi satte oss bakom en tant. jag sa "det är ju ändå ingen som vill se det här!" och då vände hon sig om "SHHHHHH!!!!! JAG VILL SE DET HÄR!!!!" och då började vi asgarva. HAHA. men aa. amanda jenssen var så jäkla fin och jag lyssnar inte jättemycket på henne men guuuud så bra det var! och efter det stod vi i regnet och väntade på teddybears! först var vi "men vi kanske bara ska gå..." men sen så började dom spela, och gud vad vi typ... dansade! så himla fint vare. finast var när björn-sångaren som vi kallar honom halkade i regnet framför oss och när han knockade bassisten. sedan åkte vi hem i ett göteborgs ösregn med röd hårfärg i hela nacken och glada.
13 augusti: vi försov oss till tiden då vi orginellt skulle vara vid storan, men vi var där hyffsat tidigt ändå. vi var där ett bra tag innan det kom någon. men ja vid tolv såg vi markus krunegårdddddd och det var fint fast han var själv och jag grät lite över det för victor var alltså inte där så det var sorgligt. men han spelade två helt nya låtar och så fina var dom! :D efter det flyttade vi till alvas mamma.
14 augusti: såg vampires suck på datorn den kvällen. det var rätt bra men jag har redan sett den så aa. TEAM JACOB BITCH! fick också reda på all time low signeringen och hoppade runt och skrek som en liten kanin och höll på att seriöst avlida
15 augusti: kommer inte ihåg.
16 augusti: dagen innan. så himla pepp var vi. vi såg straight to dvd då också. never gets old.
17 augusti: aka bästa dagen i mitt liv. ja, bästa. slår alla dagar. så um ja vi köade till signeringen på bengans och sedan hux flux är klockan fem och man skakar lagom för man ska möta männen som man ser upp till och älskar så himla mycket. och sedan rycks dörren till backstage upp och ut kommer zack fucking merrick, tätt följt av alex gaskarth, rian dawson och JACK BARAKAT. jag började skaka och gråta och åhhhh. alva gick först, sedan gick jag. jag fick min rocksound tidning signerad av dom alla, och en kram av dom. zack sa inte så mycket, när jag kramade alex sa han "thanks babe" vilket senare gjorde att jag bröt ut i gråt och hoppade runt för att OMG ALEXANDER WILLIAM GASKARTH KALLADE MIG FÖR EN BABE!!!!! och rian sa "hiiii!" och log och jag typ *melts* och omgggg. sedan vare jack och jag var så jävla nervös för jack är jack och jag är kär i honom och sen när rocksound tidningen kom till honom sa han "my hair looks weird in this..." och rian sa "it looks like a hat, dude" och jag typ bara stod där och skakade och skrattade nervöst. sedan gav jag jack en ganska lång kram, och stirrade på honom. han. är. så. jävla. vacker. sedan stack vi ut från bengans, gick förbi hela kön med min tidning framför mitt ansikte och grät som en dåre, folk flinade mot mig och i was like vad :( sedan på spårvagnen jag typ "ALEX. FUCKING. GASKARTH. KALLADE. MIG. FÖR. EN. BABE" sa jag med min lagom vackra gråtande röst i en viskning som ändå gjorde att alla stirrade på mig som att jag var dum i huvudet.
vid brewhouse fick vi sitta med emma, tack emma. mm och sedan kom atl crewet ut med pizza men det tog slut innan jag fick. men vet ni vad? jag brydde mig inte om pizza, för matt fucking flyzik hade precis gått någon meter ifrån mig och han är så jävla snygg i verkligheten. ahh.
vid insläppet sprang vi som galningar och det var så jävla mycket tryck asså. earlytobed aka förbandet var bra och ja jag erkänner att jag var en av dom som sjöng paramore/airplanes högt mellan banden. även en bit av tik tok, men mest bara för att "BEFORE I LEAVE BRUSH MY TEETH WITH A BOTTLE OF JACK" haha nörd.
sedan kom dom, och åh. jack berättade för oss att alex hade onanerat innan han kom ut på scen och kollat på en bild av rians mamma (som dom sedan på något sätt ändrade till publiken) och så började dom sjunga om rians mamma. jack sjöng något, och alex typ "that doesn't rhyme... this is the reason why jack doesn't write the songs" "but i wrote this one!" "no you didn't" <3
men ja dom spelade favorit låtar som keep the change, you filthy animal, remembering sunday och the girl's a straight up hustler. dom spelade lite på running from lions också, men sedan avbröt alex och sa "no one knows that one" och jag typ NO FUCKING WAY. FUCK YOU ALEX.
under remembering sunday spydde jag (WAY TO GO LIKSOM) och fick bäras över - well, kinda, jag fick gå längst staketet. sedan fick jag sitta på en stol framför staketet och dricka vatten. var rätt så asballt när jack sa till publiken att ge alex fingret för att han sjöng samma vers i remembering sunday två gånger, och alla gjorde det och jag liksom såg det. värsta havet av fingrar. men aa, sedan gick jag längre bak och kollade därifrån. vilket också var bra.
efter konserten köpte jag en tröja från VINNY FUCKING VEGAS. och nu varje gång jag har på mig den kommer jag tänka "vinny fucking vegas rörde den här!!!!" alltså jag älskar vinny. han är så charmig. <3
och efter det gick vi ut och väntade på bandet. dom kom efter ett tag, och rian signerade min std, sedan signerade jack min std och när han signerade hela min sidas saker hade han ansiktsuttrycket :OOOOO, och han signerade också zack's ansikte. :) vilket gjorde zack förvirrad när han skulle signera den. haha. efter det åkte vi hem, alex kom säkert ut men vi missade honom.
18 augusti: åkte hem. men gbg, känn ingen sorg för mig. i'll be back. och btw, pappa kanske ska flytta tillbaka igen. isn't that great?

Kommentarer
Postat av: veronica

din pappa är rätt krånglig va ):

2010-08-20 @ 19:15:56
Postat av: elin

veronica: rätt så, ja.

2010-08-20 @ 21:04:56
URL: http://misguidedghosts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0